Köpvillkor

 

Köpvillkor Minza Keiko AB (Minza.se)
Org.Nr 559108 5880
Adress: BOX 292, 791 27 FALUN
Beställning

Vid beställning godkänner du de priser som anges och visas på sajten. Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Betalnings- och fraktavgifter är inte inkluderat i priserna och kommer att anges under ditt köp. Observera att vi normalt inte debiterar dig förrän din beställning lämnar vårt lager men har rätt att göra det redan i samband med din beställning (detta gäller inte vid fakturabetalning).

För att kunna beställa hos oss måste du ha fyllt 18 år. Enligt svensk lag accepterar Minza inga kreditköp under 18 år. Minza förbehåller sig rätten att i specifika fall neka eller ändra i din beställning (exempelvis om du har uppgivit falska personuppgifter och /eller har betalningsanmärkningar).

Avbeställning

En avbeställning är inte möjlig efter det att din beställning gått igenom och är expedierad. I de fall där beställningen är genomförd och måste du som kund motta beställningen. Om du inte tar emot din beställning har vi rätt att debitera dig en avgift på 149 kr.

Orderbekräftelse

När vi har mottagit din beställning kommer vi att skicka dig en bekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger din riktiga e-postadress när du gör din beställning och var även noga med stavfel när du fyller i dina personuppgifter. Spara din orderbekräftelse för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis. Om du inte har fått detta mail inom 3 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Leverans och Transport

Beräknad leveranstid för varor som finns i lager framgår i orderbekräftelsen, kassan och startsidan. För varor som inte finns i lager framgår den beräknade leveranstiden på produktsidan av varan. Under högsäsong och vid hög belastning kan förseningar uppstå. Vid leveransförseningar kommer vi att kontakta dig per mejl.

Du kommer automatiskt att motta en bekräftelse på din leverans från oss *Hello@minza.se* så fort ditt paket lämnar vårt varulager. Har du inte mottagit detta bekräftelsemejl inom förväntad leveranstid är du välkommen att mejla vår kundtjänst här.
Paket levereras normalt till närmaste utlämningsställe vilka ska lösas ut inom den tid som anges på aviseringen. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om du angett telefonnummer även via SMS. Om du inte hämtar ut paketet har vi rätt att debitera dig en avgift på 149 kr.
*
Priser och varulager

Vi reserverar oss för felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Minza har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt eller om en vara som du beställt inte finns i lager kan det tvinga oss att häva ditt köp och återbetala dig eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Om detta sker kommer vi naturligtvis att kontakta dig via mejl.

Kampanjer och erbjudanden

Priser på alla kampanjer/erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för dessa anges.

Reklamation
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga. Om du upptäcker fel på en vara ska du som kund kontakta vår kundtjänst så fort du upptäckt felet.

Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte har något ursprungligt fel eller är felaktig. Vi står för returfrakten för godkända reklamationer.

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra din beställning i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, räknat från den dag du mottagit ditt paket (ångerfristen).

Du utnyttjar din ångerrätt genom att kontakta vår kundtjänst inom ångerfristen, du kan skicka ett meddelande till oss här eller mejla till hello@minza.se!

Om Du inte vill använda ovan alternativ på meddelande kan Du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se).

Kom ihåg att returnera varorna i oförändrat skick. Är varan/varorna i förändrat skick har Minza rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning från returbeloppet.

Kostar det någonting vid retur? 

Ja, vid retur tillkommer en returavgift på 79 kr. Vid byte debiteras inget returporto.

Hur gör jag en retur?

Du kan enkelt göra en retur med hjälp vår returblankett som du hittar i din beställning. Har du inte kvar din returblankett? Hör av dig till vår kundtjänst(hello@minza.se), de hjälper dig!

1.  Fyll i returblanketten som vi skickat med i din beställning.

2.  Packa ner dina varor tillsammans med returblanketten. Använd helst samma påse/låda som vi skickat dina varor i. 

3.  Klistra returetiketten över den gamla etiketten på påsen/lådan.

4. Lämna in ditt paket hos ditt närmaste postombud. Spara ditt inlämningskvitto.

5.  Klart! Nu väntar vår returavdelning på att din retur ska inkomma. Så fort vår returavdelning mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mejl.

– 

Du kan även välja att skicka in din retur på egen bekostnad. Var då noga med att notera vem returen kommer ifrån (fullständigt för- och efternamn + ordernummer).

Försändelsen – Mått och vikt: 

Om returpacket överstiger 2 kg ber vi dig att kontakta kundtjänst.

Maximal mått brev:

Längd: 600 mm 

B + L + T 900 mm 

Högsta vikt är 2 kg.

Byte

Vid byte av storlek fyll i retursedeln som vi skickat med i ditt paket  och skriv där vilken storlek som du önskar att byta till under rutan “BYTE TILL STORLEK”. Vid byte debiteras inget returporto.

Om du vill byta din produkt mot annan produkt måste du göra en retur på den produkt som du längre inte vill behålla och sedan göra en ny beställning. 

Återbetalning

När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 2-5 dagar innan du erhåller en återbetalning. En bekräftelse på din retur och återbetalning kommer att skickas via mejl. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Bankkort/Betalkort

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till det bankkort/betalkort som du använde vid ditt köp. Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.

  Kortbetalning

Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt

 

Faktura & delbetalning

I samarbete med Lindorff erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Lindorffs betalsätt hittar du på Bill.lindorff.se.

Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på Bill.lindorff.se.

För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik

En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Lindorff påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

För att se fullständiga villkor för Lindorffs faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:
Allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning

Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

 Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning
Lindorffs kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta oss via e-post bill@lindorff.se eller via telefon på 0771-409230, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

Se också vanligt förekommande frågor och svar.

 Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp
Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Lindorff. Lindorff återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna.

Kontakta oss via e-post bill@lindorff.se eller via telefon på 0771-409230, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

 

Reklamation

Vid reklamation av defekt vara eller felleveranser ska du kontakta vår kundtjänst snarast. Vi står självklart för returfrakten vid godkända reklamationer och för fellevererade varor. Vår kundtjänst kommer att skicka dig en reklamationssedel via email som ni sedan ska skriva ut och fylla i. 

Fyll i reklamationssedel såhär: 

1.   Fyll i reklamationssedeln. 

2.   Klipp av adressetiketten som du hittar längst ner på reklamationssedeln.

3.   Packa ner den defekta eller fellevererade varan tillsammans med reklamationssedeln. Använd helst samma påse som vi skickat dina varor i. 

4.   Tejpa fast returetiketten på paketet och lämna in hos ditt närmaste postombud.

Säkerhet:
Beställningar som görs med annan persons namn utan dennes medgivande räknas som bedrägeri. Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls.
När du handlar hos oss skyddar vi dina uppgifter med hjälp av kryptering. Vi använder SSL (Secure Sockets Layer) som är ett säkerhetsprotokoll för säker överföring av data via internet (eller andra nätverk).

SSL-protokollet gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras.

Personuppgifter:

När du handlar hos Minza registreras dina personuppgifter i vårt system. När du beställer hos oss godkänner du vårt avtal för detta. Minza behandlar all personlig information enligt bestämmelserna i personuppgiftslagen, PUL. Uppgifterna som du lämnar in till oss används konfidentiellt, ingenting förs vidare till tredje person. De används endast i syfte att fullfölja din order och i övrigt för att kunna ge dig så god service som möjligt. Du har rätt att begära att få ta del av dina uppgifter. Om det är något som inte stämmer kan du få det ändrat eller borttaget.

Force Majeure

Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem eller fel i el-/tele-/dataförbindelser.